• عضویت
( 0 Votes ) 
ورزش، خوردن ميوه و ترك دخانيات، باعث طول عمر مي شود
 
 
 
تحقيق نشان داد كساني كه ورزش مي كنند و سيگار را ترك كرده اند و پنج وعده در روز ميوه و سبزيجات مصرف مي كنند به طور متوسط 14 سال بيش از ديگراني كه اين كارها را انجام نمي دهند، عمر مي كنند.
به گزارش پايگاه اينترنتي الجزيره، محققان انگليسي گفتند نتايج جاري مي تواند باعث تغييرات مهمي در شيوه زندگي مردم شود.
محققان طي سال هاي 1993 تا 1997 با انجام گفتگوهايي با بيست هزار مرد و زن در انگليس و بررسي شيوه زندگي آن ها و انجام آزمايش هاي مختلف، با بررسي ويتامين سي موجود در خون آن ها به مقدار مصرفي ميوه و سبزيجاتي كه افراد استفاده مي كنند، دست يافتند.
پس از اين مرحله، محققان از شركت كنندگان 45 تا 79 ساله خواستند اين شيوه هاي بهداشتي را رعايت كنند.
به دنبال انجام اين آزمايشات، محققان دريافتند ترك سيگار ، تا 80 درصد باعث بهبود وضعيت جسمي مي شود و پس از آن خوردن ميوه و سبزيجات در طول عمر افراد تاثير بسزايي دارد.
كاي تي خاو و همكارانش در دانشگاه كمبريج و شوراي مطالعات پزشكي گفتند ورزش كردن نيز چنين نتايجي به دنبال دارد.

 

جام جم

نظرات   

 
+1 #1 مقايسه طول عمر و ميزانmaryam 1386-11-02 09:02
خيلي خوب بود ولي مقداري تنوع هم بدهيد . متشكرم از ساختن جايي به اين با صفايي.
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


تاریخ امروز

جمعه, 05 خرداد 1391

آمار

افراد آنلاین
450
مطالب
16572
وب لینک ها
122
نمایش تعداد مطالب
11849212

اوقات شرعی



آخرین نظرات